Citroën Traction Avant 7 C

Te koop! In topconditie!

€*** VERKOCHT ***

Het aanbod van mooie Traction Avant’s 7 C wordt snel minder maar hier ziet u er een. De auto is in 1938 in Monaco in gebruik genomen en was uitgerust met een rechts geplaatst stuur, hetgeen destijds in bergachtig gebied, om praktische redenen, wel meer gebruikelijk was. In 1948 is de eigenaar naar Parijs verhuisd, alwaar de auto tot 1978 is gebruikt. In dat jaar is de auto in het bezit gekomen van de tweede eigenaar. Deze heeft de auto tot 1999 gebruikt en heeft de auto naar Nederland overgebracht, waarna deze in het bezit van de derde eigenaar is gekomen.

Direct na import is een begin gemaakt met een algehele en grondige restauratie/revisie die pas in 2002 werd afgerond. In dat jaar is ook het Nederlandse kenteken verstrekt.

In het kader van deze restauratie/revisie is de auto geheel gedemonteerd. De nog originele en gave carrosserie is geheel kaal en blank gemaakt, gecontroleerd, geheel gestraald, waar nodig op een enkele plek gerestaureerd, strak gemaakt en zowel aan de buiten- als aan de binnenzijde geheel opnieuw gespoten met een complete lakopbouw in een originele kleurstelling.

Het eveneens nog originele en gave chassis/ dragend carrosseriegedeelte is gereinigd, gecontroleerd, gestraald, waar nodig plaatselijk gerestaureerd en grondig gereconditioneerd.

Alle mechanische en elektrische componenten zijn gedemonteerd, gereinigd, gecontroleerd, wederom gemonteerd en opnieuw afgesteld. Waar nodig zijn delen gereviseerd en/of vernieuwd. Bij die gelegenheid is de stuurinrichting wederom aan de linkerzijde geplaatst waarbij tevens het dashboard is gewisseld.

Het geheel is wederom opgebouwd met nieuwe carrosserie- en sluitrubbers en nieuwe en/of opnieuw verchroomde en/of gepolijste sierdelen.  De spatborden zijn voorzien van aluminium “Robri” accessoires.

De bumpers zijn voorzien van de sierlijke, zogenaamde, “moustaches” wat de auto een vrolijk aanzicht geeft.

Het interieur is super in oude glorie hersteld, met prachtige nieuwe bekledingsstof, inclusief de hemel en het schitterende dashboard. Anno 2019 ziet die nieuwe bekleding er nog steeds “als nieuw” uit omdat bijvoorbeeld over de vloerbedekking beschermende matten liggen. Pak deze laatstgenoemde eruit en u ziet de nieuwe bekleding.                                                                             Uiteraard is deze auto onder de motorkap en in de kofferbak eveneens in sublieme staat.

Overal straalt de auto zijn nieuwstaat uit. Van binnen, van buiten, van onderen. Het spuitwerk is werkelijk subliem (in nostalgisch two – tone bruin), van de allerhoogste kwaliteit, zoals men zelden tegenkomt. De kleurstelling is niet alledaags maar de kleuren zijn wel door Citroën gebruikte kleuren van een ander type Traction. De kleurstelling staat de auto goed en past bij een pre-war car.

Na het voltooien van genoemde werkzaamheden is ruim aandacht besteed aan aspecten van roestpreventie.

De werkzaamheden zijn destijds bij Citroën garage Trias in Heemstede op een uiterst vakkundige wijze en met grote zorg voor de afwerking en het detail uitgevoerd, waarbij een hoge graad van perfectie is nagestreefd en waarbij met succes gestreefd is naar een optimaal behoud van originaliteit. Indien gewenst is er nog een videoband van de restauratie aanwezig!                        Kosten noch moeite zijn gespaard om deze Traction Avant in een absolute nieuwstaat terug te brengen. Zelden ziet men zo’n schitterende Traction Avant en kan gerust gesteld worden dat dit één van de absolute top-Traction Avant’s is die op dit moment nog rondrijden. In het jaar 1938 heeft Citroën slechts 6200 van deze auto’s geproduceerd!

Deze auto is door Citroën uitgerust met “Pilote” velgen. Hiermee werd in januari 1938 een aanvang gemaakt. Deze velgen zijn sierlijker maar vooral breder waardoor bredere banden konden worden gebruikt dat in eerdere jaren. De bredere banden komen de wegligging van de auto zeker ten goede.

Na afronding van de restauratie/revisie is de auto gebruikt voor het deelnemen aan recreatieve toertochten.  De auto heeft, met zorg, haar benodigde onderhoud gehad.

De auto is sinds juli 2011 in het bezit van de vierde eigenaar. Ook de laatste jaren is de auto gebruikt voor toertochten. Daarnaast heeft deze dienst gedaan als trouwauto tijdens enkele trouwerijen. De auto heeft altijd in een garage gestaan.

De auto rijdt prima, maakt geen herrie, stuurt strak en schakelt prima. Een genot om in rond te toeren. Een unieke pre-war Traction Avant met een geschiedenis!

Oldtimer contact

Terug naar het overzicht